Meséld el!

Meséld el!

Írd a saját történeted, majd meséld is el, hisz mindnyájan történetmesélők vagyunk. 

Nem nevezzük annak magunkat, de nap mint nap mesélünk. Bár évezredek óta osztunk meg egymással történeteket, a sikerhez szükséges képességek sorában soha nem volt még ilyen fontos, hogy történet formájában el tudjuk adni az ötleteinket.

Az ötlet a 21. század valutája.

Az információs korban, a tudásgazdaságban a történet az az eszköz, amellyel ezeket az ötleteket átadjuk egymásnak. A következő évtizedben az tesz értékesebbé minket, ha képesek vagyunk ötleteinknek érzelmi töltést adni, kontextusba ágyazni és fontossági sorrendbe rendezni.

A storytelling azt jelenti, hogy egy elképzelést narratív formába öntünk, hogy tájékoztassunk, megvilágítsunk és ihletet nyújtsunk. A storytelling a történetekről szól, amelyeket azért mondunk, hogy előmozdítsuk a karrierünket, felépítsünk egy vállalkozást, támogatókat szerezzünk egy ötletünkhöz és álmainkat átültessük a valóságba.

Ha tudod és elmeséled, hogy honnan jöttél, az valóban a helyes úton fog tartani.

Amikor nem tudjuk elmondani a történetünket, elveszítjük egy részünket.

Mind éhezünk a közösségre. Több mód kell a kapcsolatteremtésre. A felnőtteknek is szükségük van erre. Mesékre, zenére, szundira és rágcsálásra is szükségünk van. Talán még jobban, mint a gyerekeknek.

A Kalahári sivatag őslakosai úgy hiszik, hogy az ember legszentebb tulajdona a történetei. Tudnak valami olyat, amit mi elfelejtettünk. Történet nélkül nincs hazád, nincs kultúrád, nincs civilizációd. A történeteink felszabadítanak minket. Amikor képesek vagyunk elmesélni a történetünket, érezzük, hogy élünk. A történetek összekötnek minket magunkkal és másokkal.

Peninnah Schram beszédprofesszor szerint azért is érdemes történeteket formájában átadnunk gondolatainkat, mert “A történetek, különösen ha élőszóban mondják el őket, továbbadják a múltbéli generációk tapasztalatait, történelmét, bölcsességét és leckéit. Más szóval a hang, az embernek ez a csodálatos zeneszerszáma, a történet szárnyain repíti az üzenetet az egyik szívtől a másikig. Egy történetbe ágyazva a képek tovább maradnak meg az emlékezetben, mint bármilyen előadás vagy prezentáció.”

Szívből ajánlom nem csak toastmastereknek Carmine Gallo: Storytelling. A történetmesélés ereje c. könyvét, aminek gondolatvilágát Pam Grout: Kreatív lélek c. műve is alátámasztja.

Vissza