Érzelmekkel vezetni

Érzelmekkel vezetni

A vezető mindig nyomot hagy munkatársai életében.

Vezetőnek lenni kiváltságos pozíció. Minden, amit mondunk, ahogy mondjuk, amiért mondjuk, hatással van munkatársaink életére.

Ha arra összpontosítunk, hogy mit kívánunk az embereinknek, sokkal nagyobb valószínűséggel kapjuk meg azokat az eredményeket, amelyek megkívánunk tőlük.

Annak ellenére, hogy a vezetők pontosan tudják, hogy amit a beosztottak kívánnak, azok épp a munkavégzés érzelmileg vonzó aspektusainak eredményei, figyelmüket továbbra is arra összpontosítják, ami könnyen mérhető. Talán azért, mert azt gondolják, az a dolguk, hogy kontrollálják a körülményeket, és nehéz olyasmit kontrollálni, amit nehéz mérni.

Akárcsak a magánéletnek, a munkának is azok a leghálásabb aspektusai, amelyeket a legnehezebb mérni.

Ha nem lehet megmérni, akkor valószínűleg nagyon-nagyon fontos.

A vezetőknek az jelenti a valódi előrelépést, ha tudatosabban támogatják az álmokat, az ötleteket és azokat az élményeket, amelyek nem könnyen mérhetők. Ehhez hozzátartozik az is, hogy az érzésekkel össze kell barátkozniuk. Ha a vezetők nem foglalkoznak az emberek – és önmaguk – érzelmeivel, mert nem elég képzettek vagy tudatosak ahhoz, hogy megküzdjenek velük, mind elveszítjük azt, ami teljes emberré tesz. Ez pedig túl nagy ár a kényelmünkért. Megfigyelhető, hogy mennyire megváltozik a munkatársaink energiaszintje, amikor vezetőként olyasmit támogatunk, amit nem könnyű mérni – mint a szeretet, az öröm és a hála. A beosztottaink imádni fogják.

A motiváció mesterei olyan munkahelyi környezetet teremtenek, ahol az emberek gyarapodnak és fejlődnek, aminek eredményeként a cég ügyfeleinek száma és sarokszámai szépen növekednek.

Vissza