Digitalizáció és agilitás

Digitalizáció és agilitás

A digitális transzformációban egyre több cég nyúl az agilis munkamódszer és kultúra bevezetéséhez, mint a hatékonyságának növelésének eszközéhez.

A COVID-19-hez köthető világjárvány még inkább felgyorsította az eddig is gyorsan változó, kiszámíthatatlan, bonyolult, bizonytalan (VUCA) világunk változási ütemét. Mindez jelentős hatást gyakorol a vállalatok adaptációs szükségletére. Azok a vállalatok, akik proaktívan elébe mennek a változásoknak szervezeti változásokkal teszik a céget és munkavállalóikat rugalmasabbá. Jóllehet az élet minden területén meghatározó a digitalizáció, azok a szervezetek tudnak valós, hosszú távú versenyelőnyre szert tenni, akik elkötelezettek a digitális transzformáció mellett. A digitális korban azok lesznek a nyertesek, akik átalakítják a hatalmi struktúráikat, hogy az ötletek és a lehetőségek a megoldás-orientált csapatok együttműködésből eredjenek.

Ennek egyik eszköze az agilis kultúra és szemlélet bevezetése, ami támogatja az innovatív megoldások gyors és rugalmas létrehozását, s ezáltal a szervezet képes lesz versenytársaihoz képest a leggyorsabban vezetni be új termékeket, valamint igazodni a változó ügyféligényekhez és szabályozásokhoz.

Ez egyben felhatalmazáson alapuló kultúrát is jelent, amiben az önszerveződő csapatokra bízzuk az új ötletek kidolgozását és megvalósítását. Szervezeti szinten ez azt jelenti, hogy legtöbbünk, de különösen a jó vezetők munkája megváltozott. Digitális világban élünk, és át kell alakítanunk vezetési megközelítésünket, hogy hatékonyak lehessünk, és olyan szervezeteket hozzunk létre, amelyek sikeresek tudnak működni ebben a digitális környezetben. Az új munkamódszer új vezetési módot is kíván, és napjainkban az agilitás a hatékony vezetés egyik alapvető eleme.

Azok a vezetők, akik hajlandóak túllépni a meglévő kereteken, egy válságot mindig csodálatos lehetőségként élnek meg, olyan tiszta lapként, amelyen újragondolhatják és újratervezhetik az általuk vezetett szervezeteket a legkorszerűbb normák és folyamatok figyelembevételével. Ebben tud támogatást nyújtani a coaching, különösen a gyorsan változó világban a meghallgatva levés, annak megélése révén, hogy kellő tér és idő áll rendelkezésükre a gondolataik kihangosítására és az önreflexióra. Amikor felgyorsult körülöttünk minden, úgy érezzük, kevés stabil tényezőre tudunk támaszkodni. A coaching a titoktartáson és a bizalmi kapcsolaton alapuló jellege miatt tud hatékony vezetőtámogató eszköz lenni, ahol a coach keretet tartva bátorít az új megoldások megkeresésére és segít azok felfedezésében. A coaching a vezetők hatékonyabb teljesítményéhez, ezáltal pedig az általuk vezetett, támogatott csapatok és szervezeti egységek hatékonyságához, s ezáltal az agilis és a digitális transzformáció sikeréhez járul hozzá.

Vissza